tisdag, juli 29, 2014

Positiva besked!

Vi har som bekant bott på landet några dagar och Pebbles och Java trivs bra där, det finns lite ytor att busa på och Java brukar ligga i bokhyllan över dörren, ett mycket populärt kattställe. Randi, min gamla bondkatt som bor där hos mina föräldrar är väl måttligt förtjust men hon står ut. Hon har minskat påtagligt i vikt efter en bantningskur, och tillsist blev jag orolig. En katt som varit tjock i fjorton år blir plötsligt nästan mager! Dessutom har hon en kal fläck på bogen. Så idag åkte vi till veterinärkliniken där de kollade upp henne. Hon hade varken diabetes eller fel på njurarna, och antagligen har hon varit i slagsmål och fått en böld som nu läkt ut, och därför skickat bort pälsen. Så blev hon avmaskad mot allt (kan vara lite bestämd i sina åsikter om sån medicin) men hon var så snäll sååå.
Så glada i hågen åkte vi hem igen min pappa och jag och släppte ut denna friska randiga katt på Södregård igen. Nu skrattar vi mest åt kommentaren att vi "borde få nobelpris för att ha bantat katten".

Randi är måttligt förtjust i sockorna

Pebbles är mkt förtjust i matte o ligger gärna i sängen

...och i handfatet

Och så fick hon krya-på-dig present av Maria




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar