fredag, juni 13, 2014

Fredagen den trettonde?

Jo idag hände det sig så att kattfarmens VD direkt efter jobbet gick till närbutiken för att hämta paket med klänning till bröllopet imorgon (nä inte jag som gifter mig men det var det väl ingen som trodde?)  Kollinumret hade inte anlänt men posten hade skrivit att det skickades för två dagar sedan.
Väl där bekräftas att paket fanns i mitt namn. Kunde inte få ut det utan numret.
Försöker ringa företaget och då tar batteriet slut. Går hem för att ladda och ringa. Får tag i numret, går tillbaka och får paketet. JÄTTESTORT! 
Kattfarmens VD säger: det är fel paket!
Ja men tydligen är det mitt menar expediten. Kommer hem och packar upp ÄGGET! 
Hade ju beställt finmöbel till kattfarmen :)
Kattkolonin var inte så imponerade men det låg gott godis i paketet...
Kör till annan jourbutik där inget paket har synts till. Ringer företaget som inte kan spåra paketet eftersom det är "ett brev".
På kvällen kommer sms om att paketet i alla fall nu är i denna butik. Åker tillbaka.
Då har datorn havererat och de kan inte lämna ut paketet! Åker hem och ger kattkolonin mer av det goda godiset...
Och nu undrar man ju, kommer kattfarmens VD hinna få sin klänning innan lunch imorgon, och kommer den passa? 
Aida, nog ditt fel när jag tänker efter. Skulle aldrig ha lärt mig nätshopping!!!
Men, efter denna långa utläggning, här är det, 
ÄGGET!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar