torsdag, april 26, 2018

Gossen!

Här är han, Gossen - Idar som ju har blivit pappa till två små tjockisar hos Duvemollys! Där lurade han oss alla. Vi trodde ju inte han hade lyckats men se! Så kom det två små knott. Den största heter Obelix, han har en mycket positiv viktutveckling!



Inte lätt för Lena att fota för mamma Fideli är så rädd om de små och kommer genast o bär in dem i korgen igen.

Som ni ser på översta bilden är de nya korgarna fortfarande tomma... men, vi kanske får skruva fast lite stadiga korgar där. Ragdollarna gillar ju bäst stabila korgar eftersom de liksom har lite dålig styrsel själva.

Annars är de väldigt glada i min morfars gamla stilfåtöljer, utmärkta kattstolar faktiskt.

Java och Qusai har ju också blivit uppvaktade av Gossen. Hu ja, ingen överdriven romantik utan mer av typen praktisk fortplantning, fast vi vet ju inte om det blir något. Så - jag är fortfarande en uppfödare i mycket liten skala kan man säga. Java verkar inte intresserad av fler kullar men vi hoppas verkligen på Qusai förstås. Både hon och Idar ska på ultraljud om ett par dagar. Håller tummarna för att de är friska men det tror jag säkert. Man måste ju ändå följa hälsoprogrammet.

Max-Åke råkade illa ut häromdagen, han fick däng av en annan utekatt och kom in riven och blodig. Stackars liten. Men han verkar ändå ha repat sig och äter och går utan hälta. Vi ger honom lite smärtstillande så han ska må bättre. Han är ju verkligen ingen konfliktsökande katt. Måste ha blivit angripen av någon som hävdar revir här. Vi vet att det bott en svartvit katt här på gården som ofta är och äter hos grannen. Nåväl, hoppas det är utagerat. 

Nu ska jag berätta en hemlighet, jag och Max-Åke snarkar! Fast jag snarkar bara lite och tyst och bara när jag är förkyld. Max-Åke snarkar varje dag.

Rhuby håller Max-Åke sällskap när han är skadad, vår egen lilla brunbjörn.

Här har vi Izor i Tingsryd som njuter av vårsolen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar