måndag, april 30, 2018

Krya och väger nästan ingenting!

Java var mycket upprörd imorse för att hon inte stod i händelsernas centrum. Varför fick inte hon ut och åka och vart ska de i sina burar egentligen?  "Och får vi inte nåra tonfiskstrips idag!??"
(Har jag nämnt att hon kan va lite påfrestande? Svårt att skriva när hon trampar en på magen också) 
Jo men Qusai och Idar och jag har varit hos veterinären och gjort hälsokontroll med Ultraljud av hjärta och njurar. Vi följer ragdollklubbens rekommendationer men använder den veterinär jag personligen tycker gör bästa jobbet även om han inte är med på rekommenderade listan. Båda katterna skötte sig fint och allt såg bra ut. Qusai hade förstås inte tid att vara där, men hon är ju alltid snäll och blir inte argsint eller så. Men hon sprattlar så gott det går, för att sen inse att hon inte kommer loss och snällt får finna sig i att vara på bordet. Hon väger drygt fyra kilo och gissa om jag var nervös när Idar skulle väga in, men han vägde faktiskt "bara" 6,6 kg lille klimpen och han verkade e tycka det var trevligt med en liten utflykt.
Så det blev en tripp till Granngården sen för att egentligen bara köpa hästmat, men de fick varsin sån där härlig myntafisk som de bara älskar. Pebbels snodde den ena förstås men de brukar turas om lite. Påminner lite om en själv när man gått jour och får belöna sig med cafeterians chokladcroissanter...


Klart för start - Java menar att vi tagit fel katt här

Lika bra apparater som på sjukhuset! Jag fick faktiskt frågan om jag ville ta ett par kort, det tycker jag var schysst! 

C-G - en fena på ultraljud, har hållt på sen åttiotalet (säkert inte lika bra bildkvalitet då!) 

Idars njure, fin så få! Hem o fira :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar