onsdag, oktober 28, 2015

Lite katter hemma å så

Det är så härligt med katter så man vill ju bara ha fler o fler. Och så såg jag Anitas kattungar på hennes hemsida (Papadinos  brittiskt korthår) och de var ju bara för söta! Kände att jag ville ha en sån där gullig liten britt. Men sen kom jag på att det kanske räcker med tre ändå. 
På jobbet sa mina kollegor att "det är en diagnos i sig att ha mer än två katter". Eftersom de sa det till mig direkt, så sa jag att de antagligen hade en poäng där. Men sen tänkte jag att det kunde utmynna i en annan diagnos hos människan om hen INTE hade haft sina katter. Depression, ångest, eller total galenskap till exempel. 
Sen kan man ju förstås fundera på hur många katter det får plats i ett vanligt hem. Och i ett ovanligt....


Fotnot: katterna på bilden har inte fotograferats på Norrgatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar